درحال بارگذاری...

فواید گردو

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

فواید گردو


فواید گردو

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است


منبع سرشار گیاهی امگا ۳: چربی امگا 3 در مغز گردو بیشتر از هر مغز دیگری است. 2.5 گرم در هر وعده برآورد می‌شود. به چربی امگا 3 گیاهی از جمله گردو، اسید آلفا-لینولنیک (ALA) نیز گفته می‌شود. این چربی اساسی باید در رژیم غذایی فرد گنجانده شود.

کاهش التهاب: التهاب ریشه بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲، آلزایمر و سرطان است و می‌تواند ناشی از استرس اکسیداتیو باشد. پلی فنول‌های موجود در گردو می‌توانند به مبارزه با این استرس و التهاب کمک کنند.

ارتقا سلامت روده: طبق تحقیقات اگر در روده فرد باکتری‌های تقویت کننده سلامتی و سایر میکروب‌ها وجود داشته باشد، احتمالاً روده از سلامت خوبی برخوردار است. اما ترکیب ناسالمی از میکروبیوتا می‌تواند به التهاب و بیماری در روده و سایر نقاط بدن منجر شود و خطر چاقی، بیماری‌های قلبی و سرطان را افزایش دهد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان: خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها از جمله سرطان‌های پستان، پروستات و روده بزرگ را کاهش می‌دهد. گردو سرشار از پلی فنل الاژیتانین است. برخی از میکروب‌های روده می‌توانند این ترکیبات را به ترکیباتی موسوم به یورولیتین تبدیل کنند که این ترکیب می‌تواند خواص ضد التهابی در روده داشته باشد.

کنترل وزن: گرچه کالری موجود در مغز گردو متراکم است اما به معنای جذب کل کالری توسط بدن نیست. این ماده مغذی در کنترل اشتها و کاهش حس گرسنگی بسیار کمک کننده است.

کنترل دیابت نوع ۲: خوردن مغز گردو به کنترل دیابت نوع ۲ کمک می‌کند و خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد، زیرا به کنترل وزن کمک می‌کند. کاهش فشار خون: براساس تحقیقات تنها خوردن روزانه ۲۸ گرم آجیل، از جمله گردو، در یک رژیم غذایی مناب و کامل، می‌تواند به بهبود عملکرد قلب و فشار خون منجر شود.

سلامتی با افزایش سن: افزایش توانایی‌های جسمی با داشتن عادات غذایی سالم به دست می‌آید. این محصول از جمله مواد مغذی است که بیشترین سهم را در رژیم غذایی سالم به خود اختصاص می‌دهد.

افزایش عملکرد مغز: مواد مغذی موجود در این محصول، از جمله چربی‌های اشباع نشده، پلی فنول‌ها و ویتامین E، می‌تواند به کاهش التهاب در مغز کمک کند. خوردن مغز گردو به عملکرد بهتر مغز، از جمله افزایش سرعت پردازش، انعطاف پذیری بیشتر ذهنی و حافظه قوی‌تر منجر شود.

 

 

جهت گرده افشانی باغات گردو خود از ماژول گرده افشان سیرنگ استفاده کنید و افزایش قابل توجه تولید را مشاهده کنید!

برای کسب اطلاعات بیشتر با شمار زیر تماس فرمایید:

09925482825

منبع

 


فاطمه رسولی، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


گردو پهپاد پهباد سیرنگ پهپادسیرنگ پهپادکشاورزی گشاورزی کشاورز

این مطالب را هم بخوانید!

نقش اپلیکیشن‌های موبایل در اطل...

آیا میدانید اپلیکیشن موبایل چه کمکی به کشاورز میکند؟ چطور نمایش پیش‌بینی‌های متناسب با شرایط هوا و خاک با اپلیکیشن انجام میگیرد؟ مطالعه موردی معرفی یک یا چند اپلیکیشن موبایل مورد استفاده در کشاورزی هوشمند بررسی نتایج و اثرات مثبت این اپلیکیشن‌ها بر کشاورزان

ادامه مطلب »

بکارگیری پهپادها در اندازه‌گیر...

مناطق خشک و نیمه‌خشک به عنوان یکی از منابع اساسی آب در جهان شناخته شده‌اند. با توجه به تغییرات آب و هوایی، مشکل کمبود آب در این مناطق به شدت افزایش یافته است. این مشکل به خصوص در مناطق با منابع آب طبیعی محدود و مدیریت آب نامناسب، جدی‌تر می‌شود. در این مقاله، ما به بررسی بکارگیری پهپادها در اندازه...

ادامه مطلب »

ارتباط کشاورزی هوشمند با تغییر...

آیا می‌دانستید کشاورزی هوشمند شرایط معیشت کشاورزان را تضمین میکند؟ میدانید تغییرات اقلیمی چطور سبب تغییرات الگوی کشت شده است؟ تغییرات اقلیمی سبب دست کم کردن تأمین آب و افزایش دما و تغییر الگوی بارش در مناطق محدودی از جهان شده است. با این حال، کشاورزی هوشمند به کشاورزان امکان می دهد تا با استفاده ا...

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116